~Miss Pompom~
find miss pompom
facebook twitter Instagram link 4

ABOUT HANA HAJIMA SIMPSON(my lovely idol)...
Friday 23 November 2012 | 19:47 | 0 comments
SALAM 1 MALAYSIA SEMUA...pagi-pagi ni tiba2 jew miss pom pom teringat dekat my lovely idol which is HANA TAJIMA SIMPSON,no  more idol ukey..dia sangat-sangat cantik even ada orang ckp dia biasa jew..but for me,it fake!!she is naturally beautiful with her hijab..so korunk blh tgk picture cute+comey dia dkt bwh ny...kt bwh ni ada semua detail HANA TAJIMA sbb ramai tanya miss pom pom,,so,korunk semue boleh baca ukey..
Secara ringkas, nama sebenarnya ialah Hana Tajima-Simpson, berusia 23 tahun (pada 2011). Berasal dari sebuah keluarga Kristian yang tidak terlalu mementingkan agama dalam kehidupannya. Bapanya berasal dari Jepun dan ibunya wanita keturunan Inggeris. Mula memeluk Islam seawal usianya 17 tahun dan minatnya terhadap Islam bermula sewaktu di sekolah tinggi dan berkawan dengan beberapa pelajar Muslim.

Daripada sahabat Muslim itulah Hana secara perlahan-lahan tertarik dengan falsafah Islam seterusnya mempelajarinya terus daripada sumbernya iaitu al-Quran. Baginya, al-Quran tetap sama dari sebelumnya yang menunjukkan ia boleh menjadi titik rujukan bagi semua perkara. Segala kebenaran yang dibawa oleh Islam membuatkannya tidak boleh berkata tidak seterusnya mengambil keputusan untuk memeluk Islam.

Hana mula mengenakan hijab pada hari yang sama dia mengucapkan dua kalimah syahadah dan ia berlaku tanpa sebarang paksaan. Baginya, ia adalah cara yang terbaik yang membezakan kehidupannya di masa lalu dan akan datang.

Mula memeluk Islam seawal usia 17 tahun, Hana datang daripada latar belakang keluarga Kristian yang tidak terlalu mementingkan agama dalam kehidupan mereka. Ayahnya berasal dari Jepun manakala ibunya merupakan seorang wanita Inggeris. Minatnya kepada Islam bermula semasa belajar di sekolah tinggi. Hana bertemu dan bersahabat dengan beberapa pelajar Muslim. Pada pandangan Hana, sahabat-sahabatnya yang beragama Islam kelihatan berbeza dengan yang lain. "Mereka kelihatan menjaga jarak dengan beberapa pelajar tertentu. Mereka juga menolak ketika diajak untuk pergi berhibur di sebuah kelab malam." katanya. Bagi Hana, perkara itu sangat menarik. Selain itu, sahabat-sahabatnya yang Muslim dianggap sangat menyenangkan apabila diajak berbincang berkaitan hal kuliah. Menurutnya, pelajar Muslim lebih banyak menghabiskan masa mereka membaca di perpustakaan ataupun berbincang.




Hana Tajima Simpson adalah gadis kacukan japan british dan telah memeluk islam kira-kira 5 tahun lepas (2005). Berusia 23 tahun dan merupakan Fashion Designer. Antara pakaian artis yang telah direka oleh Hana adalah Yuna dan ramai lagi.

Untuk pengetahuan semua, Hana Tajima sudah pun berkahwin. Minta maaf buat masa sekarang gambar suami Hana masih tidak didedahkan kepada umum
  1. nama : hana tajima simpson
  2. kerjaya : fashion designer
  3. twitter : @hana_tajimastatus : SUDAH BERKAHWIN TO Nibras Hassan <-- betol ker??
  4. hobi : mengenakan fesyen2 tudung yang ummphh!!
  5. kawan baik : yunalis zarai
  6. blogger paling diminati : nazirulhazwan
  7. lain2 : fasih berbahasa ingeris,
      
 




















orait,that's all for today..sorry sbb lambat uptade my blog..wait for my new post k..si buncit da bising dah..gotta go..SARANGHAE..ARASSO,ARASSO.. :)
Tuan Empunya Tanah
 photo 1fc6901e-4d22-4a12-aa46-ba32ddb0d7fe_zpsca4ccf1a.jpg
my name is SITI NOT ATIQAH BINTI HALIM..aka miss pom pom @ eyqapinky..i am 22..studying bachelor of sport science at UITM JENGKA,PAHANG..i am the crazy, retarded girl who enjoys laughing and the pleasures of the world :) :::Revenge? Nah I dont need revenge, I just plan to sit here and watch your life fall apart on its own....:::: *Pain makes me stronger, tears makes me braver, heartbreak makes me wiser, so i thank the past for a better future *Dont live in hatred. Its hurt~ But live to move forward. Make ur life meaningful to urself. A devotion to our creator * i'm just a simple girl. . . nothing special about me. . .

Followers Miss pompom

Chat with miss pompom


Big thanks
thank you for those come to visit my blog or walking to my blog..saranghae.. Best view in: Mozilla firefox